Nour
    Jag undrar om vad som händer när man är till exempel reserv 1 efter urval 2.
    Kommer man in om någon tackar nej till sitt plats eller ska man försöka igen nästa år?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej!
    som reserv nr.1 har man stor chans att komma in. Men om man inte kommer in, kan man definitivt söka till nästa gång det blir möjligt att söka, om man då fortfarande är intresserad av att gå samma utbildning.
    Lycka till!
    Vänligen
    Julia

    • : Tack för svaret. Även efter urval 2?
    • : Jag menar att fortfarande stå på reserv (t.ex. reserv nr1) efter andra antagningsbesked.
    • Anna : Alla som står i RESERV har chans att komma in (i alla fall teoretiskt sett). Har man reservplats nummer 1 har man stor chans (men tyvärr ingen garanti) på att komma in. Om ingen av de som är Antagna tackar Nej, tas ingen från reserv in. Du kan också kontakta Antagning.se, t.ex genom att ringa dem: tel.nr 0771-550720 (telefontid kl.9-16 på vardagar).