Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Dylan,
    vilka betyg du får på gymansiet har inget att göra om du går GMU (om du med GMU menar Grundläggande Militär utbildning).

    jobb.forsvarsmakten.se - Försvarsmaktens rekryteringslinje besvarar frågor som gäller rekrytering till grundutbildning, officersutbildning och till civila tjänster inom Försvarsmakten.

    Så vitt jag vet, brukar man gå GMU efter gymnasiet.

    Om GMU - var god läs info på jobb.forsvarsmakten.se/sv/utbildning/grund.