Tania
    Hej!
    Jag går i nian och ska förhoppningsvis välja naturlinjen i gymnasiet kommande år. Jag har hört att naturlinjen kan vara svår. Jag har bra betyg inom Matte och No ämnerna men våran klass har en oengagerad lärare vilket väcker mina tveksamheter. Jag brinner som sagt väldigt mycket för dessa ämnen men sättet våran lärare lär ut på får mig att tappa intresset,det känns som att man inte lär sig något vilket leder till min fråga. Vad för konsekvenser kan det leda till i gymnasiet om jag kommer in med bra betyg men inte närheten av så mycket kunskap som jag tycker att man bör besitta?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Tania!
    Det är väldigt tråkigt om du upplever att du har en icke-engagerad lärare i vissa kurser.
    Jag tycker du bör prata med dina föräldrar och be dem ta kontakt med läraren och påtala dina synpunkter.
    Ytterst är det REKTOR på skolan som är ansvarig.
    Om du inte vill själv prata med läraren och inte vill att dina föräldrar gör det, kan du gå via din klasslärare/mentor eller direkt ta kontakt med Rektor på din skola.

    Som sagt, det är inte alls bra om läraren är oengagerad men vi på Fråga SYV inte kan göra någonting åt saken.
    Bästa hälsningar och lycka till med dina studier och ditt gymnasieval!
    ANNA