Sara
    Det är så att jag har kommit in på utveckling och internationellt samarbete men det är inte mitt första val. Jag vet dock inte hur arbetsmarknaden ser ut, alltså kommer jag kunna få jobb efter jag har fått kanditsexamen?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Sara,
    till kandidatexamen läser man i 3 år; på den tiden kan mycket ändras; det är omöjligt att på så lång tid framåt svara exakt hur arbetsmarknaden kommer se ut.
    Om du inte har andra realistiska alternativ just nu (t.ex om det är så att du ej har ngt jobb du kan snabbt ta) - kanske du gör rätt i att börja läsa: du har ju ändå sökt till den utbildningen, där du nu är Antagen, då har du väl tänkt - sedan innan - att du kan och vill läsa den utbildning?
    Om inte annat, får du erfarenhet av att ha läst på högskolenivå (även om det t.ex skulle bli så att du hoppar av och inte läser hela utbildningen).
    Vänligen
    Julia