Johanna
    Jag fick tips förut av er på Fråga SYV att söka flera utbildningar som jag var intresserad av och sedan höra av mig till er igen. Jag har blivit antagen på en skrivarkurs på distans som är på heltid. Jag har dock ett år kvar på min högskoleutbildning som förskollärare. Vad ska jag göra? Ska jag gå båda samtidigt? Måste jag ta ett studieuppehåll från högskolan? Jag har dessutom sökt en annan kurs i design som är på kvällar, men det antagningsbeskedet får jag inte förrän i juli. Jag måste tacka ja eller nej till skrivarkursen senast 19 juni. Skrivarkursen kostar 50 000 kr och designkursen kostar 30 000 kr.

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Om du har råd att betala och vill gå skrivarkursen, fråga i så fall på förskollärarprogrammet om du kan få ta studieuppehåll med garanterad plats, så att du kan senare återuppta den utb.