Sandra
    Jag bor i Blekinge (Karlshamn) och undrar vilken blir den närmaste skolan med denna utbildningen? Finns det på distans?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hejsan,

    De övriga utbildningar som leder till att man får Socionomexamen och kan kalla sig Socionom>> finns på följande lärosäten:

    och även på flera lärosäten... /listan kommer i mitt utökade svar/.

    Utbildningsutbud på högskolor/universitet i Sverige kan förändras och det är bäst att dubbelkolla den 15 september när ansökan till vårterminen 2017 öppnar. Du bör kunna hitta alla de aktuella högskoleutbildningar i Sverige via www.studera.nu som är högskolornas gemensam hemsida.

    Bästa hälsningar och lycka till!

    ANNA