Yahya

    Hej! Jag heter Yahya, bor i Helsingborg. Jag behöver akuthjälp med sökning efter var jag kan göra prövningar i arabiska modersmål och moderna språk (steg 1-4) nära till Helsingborg. Tack på förhand för hjälpet

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hejsan!
    Vi kan tyvärr inte ge just den hjälpen som du ber om. Det finns ingen sammanställning på vilka prövningar som erbjöds i olika svenska städer. Nu är det också tyvärr Covid-19 och allmänt så brukar inte prövningar erbjudas under sommaren, över huvudet taget.
    De som inte är gymnasieelever får göra prövningar i hela Sverige, i alla de olika städer. Du skriver att du söker prövningar i eller nära Helsingborg, men jag tycker att du bör utöka sökområdet - i alla fall till hela Skåne och kanske t o m ännu mer, men även om du söker i hela Sverige så kan inte jag lova att hittar var du kan anmäla dig till en prövning, tyvärr.
    Beklagar att jag måste svara på det sättet som jag gör. Men vi på FRåGA SYV har ingen som helst möjligt att leta efter var du skulle kunna anmäla dig till en prövning. Men du kan hoppas på att någon som har relevant information ger dig tips i en kommentar! Vi håller tummarna!