Kevin
    Hej! Jag har läst en musik kurs (Kurskod: MUSMUS0) som står som individuell. Får denna kursen räknas med i mitt jämförelsetal eller inte? Jag tänker på att det är en kurs som inte har med Teknikprogrammet att göra egentligen. Det är dock inte en utökad kurs utan individuell i mitt fall.

    På antagning.se står det att "Alla betyg som ingår i avgångsbetyget räknas med". Men vilka ämnen ingår i avgångsbetygen, endast de som är specifika för programmet?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej, du läser mot Examensbevis.

    I examensbeviset är det alla kurser, förutom Gymnasiearbete, som räknas in. Alla kurser inom individuellt val, 200 poäng, räknas in. Undantag är det med U-kurser, utökade, där det är speciella regler som gäller; men om du ej kommer att ha U-kurser, utan endast vanliga kurser, att du läste på heltid, utan att rektor fattade beslut om Individuellt anpassat program - då räknas alla betyg i (exklusive GA, gymnasiearbete).

    Hälsningar

    Mikael SYV