Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    svenska  (eller svenska som andraspråk) 3 ingår numera i alla nationella svenska gymnasieprogram, men på de yrkesprogrammen får eleverna välja bort den kursen (den är på yrkesprogrammen "valbar", får väljas bort).
    Vad gäller Historia 1b, så ingår den kursen i följande gymnasieprogram:
    ES - var god se information på gymnasieguiden.se/gymnasieprogram/ES
    NA - se information på gymnasieguiden.se/gymnasieprogram/NA
    SA - se gymnasieguiden.se/gymnasieprogram/SA
    HU - se gymnasieguiden.se/gymnasieprogram/HU
    EK - se gymnasieguiden.se/gymnasieprogram/EK

    Studie- och yrkesvägledare
    • Astragiselde : Tack! Vi får ofta frågor om olika gymnasiebehörighet. Det här underlättar verkligen.
    • Milla : Vi på FråGA SYV är glada om våra svar blir till hjälp!