Irina
    Hej! Jag har slutbetyg och vill göra prövningar i Samhällskunskap A och Mediekommunikation A. Vilka kurser motsvarar dem?
    En fråga till: Jag tänker ansöka ett högskoleprogram som har Mediekommunikation A som en områdeskurs, om jag gör prövning i denna kurs, förlorar jag min meritpoäng då?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Irina,

    tabell för utbyteskomplettering kan du se här>>>

    motsvarande kurser är

    och men motsvarande kurs kan inte ge meritpoäng som områdeskurs. Det är endast just MEDIEKOMMUNIKATION A, om man redan har godkänt betyg i den kursen som kan ge meritpoäng som områdeskurs. Möjlighet att göra prövningar i de "gamla" kurser som mediekommunikation A är upphörde 30 juni 2016. Efter det datumet är det inte längre möjligt att få betyg i de "gamla" kurser. Men om man redan sedan inann har betyg, då gäller de som meritområdeskurser ... men om du inte redan har betyg i den, då hjälper det inte dig på något sätt att få upp ditt meritvärde om du läser eller gör prövning i Journalistik-kursen.