Anna
    Hej!
    Jag har tänkt att söka in till universitetet till hösten och då mer specifikt en civilingenjörsutbildning. Jag tycker om matte och har väldigt lätt för detta. Jag tycker även om de naturvetenskapliga ämnena, framförallt kemi. I framtiden skulle jag vilja jobba med att ta fram miljövänligare produkter, t.ex. förbättra solceller, elbilar, klimatneutrala hus eller någon helt ny uppfinning. Vilken civilingenjörsutbildning skulle vara bäst för detta? Förstår att det är svårt att säga, men hoppas på att det kan göra mig lite klokare iallafall.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Anna,
    jag sorterade ut >> en lista på alla civilingenjörsprogram - på lärosätenas gemensam sida - www.studera.nu och fick fram 155 st. Kika gärna på den listan.

    38 st. är ganska "överskådligt antal", och du kan med fördel kika på alla dem... läs vad som står om programmen på lärosätenas (utbildningstillfällens) egna sidor och du kan också ställa frågor till studievägledare och de utbildningsansvariga på varje av programmen.

    Kika också gärna på yrken miljokemist>> & Biokemist >>Yrke/civilingenjör/bio>> och yrke/civilingenjor-i-kemiteknik >>