Björn
    Hej! Är matte 3c mycket "svårare" än matte 3b? Jag har en matte 3c bok hemma redan, kan jag läsa matte 3b men använda c boken?

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Björn,

    enligt vad en mattelärare förklarade för mig så är det några "små avsnitt" som är Olika i matte 3b och 3c.

    Matte 3b är mer inriktad mot Ekonomi och Matte 3c - mer inriktad mot Naturvetenskap. Och "överlag" upplevs matte 3c som en svårare kurs. I Matte 3c saknas det dock några avsnitt som finns i 3b /och tvärtom/. Så det är inte så "enkelt" att matte 3c är bara Svårare, utan kurser är också like annorlunda.

    Det är därför bättre att skaffa sig en lärobok i rätt kurs.

    Du kan också se på www.matteboken.se - där kurser är upplagda för reprtition och självstudier.

    Om du har turen att bo en stad där en Räknestuga finns, som drivs av Mattecentrum, så kan du få hjälp där i en Räknestuga /det är gratis/.

    Vänligen

    L. :)

    Liselotte