Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej Mohamad,

    jag undrar om du vill veta när kurserna börjar där man kan läsa för att uppnå den nivå i svenska som sedan ger möjlighet att klara C1prov? Eller vill du bara göra prov, utan att ha läst kursen? Eller om du har läst kursen i någon skola men vill göra prov i en annan skola? Och kan du verkligen åka vart som helst i hela Sverige för att göra provet?

    Vänligen svara på frågorna (ovan) och jag ska försöka ge dig ett så bra svar som möjligt.

    Peter SYV

    Anmälan till C1 test måste man göra senast 2 veckor innan provet på Folkniversitetets hemsida och här>>>> kan du göra "självtest" som är gratis (resultat av gratistest får du till din epostadress). Annars så kostar det 3 tusen kr. att göra C1 test.

    Folkuniversitetet i Göteborg har följande datum under våren 2017:

    27 januari

    10 februari

    17 mars

    19 maj

    9 juni

    Det är fem tillfällen som erbjuds under våren 2017 i Göteborg.

    Andra orter än Göteborg har ännu inte bestämt datum för C1-test under våren 2017. Så fort det bestäms, läggs info på den här platsen på Folkuniversitetets hemsida>>>

    För mer info om C1-test kan du läsa här>>>> och det kanske också är intressant för dig att se vad folk frågade förut om C1 testet och vilka svar de fick - Här>>> kan du läsa de frågor och svar.

    Här>>> kan du se Modelltest/exempel på hur C1 test kan se ut.

    • : Hej Peter.jag vill göra bara provet men vill veta när provet datum i hela Sverige.mvh
    • Mikael : Som sagt, förutom i Göteborg, har de ännu inte bestämt datum för C1 under våren 2017. Mitt förslag är att du även funderar på att läsa SAS 3 kurs på komvux. Fördelen med att läsa en kurs på komvux är att det är gratis och att man får Undervisning + att man även kan få Studiemedel under sin studietid (om man har Principiell rätt till Svenskt Studiestöd så klart :).