Hej Albert!

    Antagningskraven tiII PoIisutbiIdningen finns att se på den här sidan>>

    och matte nämns inte som kurs för SärskiId behörighet och man kan, därför klara kraven utan att ha godkänt betyg i matte 2, oavsett vilket program man läste på gymnasiet, men man måste få Examensbevis. Det går att få Examensbevis från Samhällsvetenskapsprogrammet med F i Matte 2b (om man uppfyller kraven för examensbevis, för övrigt).

    Bästa hälsningar

    ANNA