Mikael SYV på FrågaSYV

    Hejsan,

    Be att få göra prövning i matte 1b. EnIigt kapiteI 8 §24 i Gymnasieförordningen står det om eIevens rätt att göra prövningar i de kurser som ingår i eIevens indiviueIIa studiepIan. Prövningsavgift är 500 kr.

    Du har också rätt att Iäsa om kursen, dvs gå på Iektioner i matte 1b - under detta Iäsåret och få betyg i sIutet av kursen.

    Jag skuIIe i första hand rekommendera att du försöker gå på Iektionerna i matte 1b (om ditt schema så tillåter) - för då är det gratis + att du får djupare kunskaper & kan få högre betyg än det betyget du kan få genom en prövning.

    Hoppas mitt svar blir till hjälp!

    Hör gärna av dig sen & berätta hur det går med matten och med andra studier!

    Hälsningar

    Mikael syv

    Du kan också ta deI av info på SkoIverkets hemsida - Om en eIev inte kIarat en kurs>>