Hejsan

    BIex urvalsgruppen används för sista gången till avänds för sista gången till antagning till högskola/universitet till vårterminen 2017. Hur antagningsgänsen i BI kommer att påverkas av det är oklart.

    BII borde inte påverkas, eftersom det redan nu ingår sökande som har kompIetterat sina examensbevis & slutbetyg. Vi har fått frågan förut och också ställt den till Universitets och HögskoIerådet; fick svar att de inte känner till någon undersökning ang.konsekvenser som man kan förvänta sig.

    Bästa häIsningar

    ANNA