Cerine
    Hej,

    Jag går sista året på gymnasiet och funderar på att söka in till juristprogrammet i SU.
    Undrar dock hur man gör med antagningspoängen, räknar de med mina 2,5p som jag fått i merit eller endast "de obligatoriska kurspoängen"?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Cerine

    eftersom antagningsgräns tlll Juristprogrammet på SU liggen över 20.0 då är det bevis på att räknar med Meritpoäng:

    Utan meritpoäng kan man uppnå max 20.0.

    Vänligen

    Julia SYV