Hej Veronica,

    svar på din fråga kan du få från den universitet/högskola - dvs från det lärosätet från vilket du vill ta ut din examen. Pga den så kallade "akademinska friheten" kan varje högskola/universitet bestämma rätt mycket själva och du kan få olika svar från olika lärosäten.
    Bästa hälsningar

    ANNA

    Saga SYV

    Hejsan, jag håller med Anna, som gav alldeles rätt svar; vill bara förtydliga lite och även ge råd till dem som ska åka på utbytesår. :)

    Det är alltid den enskilda högskolan/universitetet som beslutar om personen får ta med kurser från annat universitet i sin examen. Oavsett om kursen är läst utomlands eller i Sverige.

    Om personen har under sin utbildning gjort ett utbytes år brukar högskolan/universitetet man läser på i Sverige redan kontrollerat att kursen man gör utomlands går att ta med i examen från Sverige. MEN man måste alltid dubbelkolla sådant innan man åker iväg på sitt utbytesår.

    Vänliga hälsningar

    S.