Hej Emelie, du kan se vilka kurser är "motsvarande" - på IB-programmet på www.antagning.se/sv/Det-har-galler-for-dig-som-gatt/International-Baccalaureate

    Mathematical studies motsvarar matte 3b och du behöver högre behörighet; du måste därför läsa Mathematics SL eller HL.

    Bästa hälsningar

    ANNA

    • : Tack så jättemycket! En till fråga, kan jag söka in till högskolan i Sverige på någon speciell kvot då jag kommer ha läst IB utomlands? Eller söker man in som alla andra? :)
    • Mikael : IB är en Internationell utbildning - det är alltså "utländska betyg" man har, och inte svenska betyg, även om man läste IB i Sverige. Antagningsreglerna till högskoleutbildningar i Sverige kan ändras. Det som gäller nu finns att se på www.antagning.se