Yeliz
    Hej, jag ska snart välja vilket gymnasium jag ska börja i och jag vet inte vad jag ska välja för yrke. Jag skulle vilja bli jurist men eftersom det är väldigt svårt att komma in funderar jag på ett annat men jag vet inte vad. Jag gillar att argumentera och rättvisan men jag gillar även biologi och matte så vad skulle du rekommendera för yrken?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej!
    Om du är intresserad av juridik, titta på http://www.yhguiden.se/utbildning/yrgo-hogre-yrkesutbildning-goteborg/juridisk-assistent-paralegal1 andra utbildningar inom juridik på t.ex yrkeshögskola.
    Det är bra om du läser om olika yrken och hittar några som är av intresse för dig, www.framtid.se

    Så som du beskriver dig själv och dina intressen, så tänker jag på följande yrken:
    Lärare
    Politiker
    Statistiker
    Kommunikatör
    Journalist
    Men det finns säkert många andra yrken som också skulle passa dig väl.
    Mvh
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare