Jessika

    Vad är skillnaden på att läsa upp sina betyg på komvux vs på högskola? Och, vilken tar längsts eller minst tid att läsa upp sina betyg på? Läser man upp många kurser samtidigt på högskolan eller bara en i taget? Finns det några andra alternativ till högskola eller komvux? Eller, är dessa det enda sättet att läsa upp sina betyg på. Kan jag läsa upp ämnen jag inte hade ”f” i/på? Eller, bara de ämnen jag inte fick godkänd i?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej!
    för att svara på din fråga måste jag veta vad (Exakt) du menar med att "läsa upp betygen". Är det så att du saknar behörighet (grundläggande och/eller särskild behörighet) till den eftergymnasial utbildning som du vill komma in på?
    Eller är du behörig men vill få högre meritvärde?
    Det är två olika situationer som kräver olika svar.

    Studie- och yrkesvägledare