Hej Jan,

    jag vill hänvisa dig till informationen som finns på den här sidan>> där det förklaras vad "moderna språk" i svenska skolan är för något.

    Engelska och svenska är givetvis inte "omoderna" :) men det är en överenskommelse, kan man säga, om vilka språk som i den svenska skolan kallas för Moderna språk. Och eng och sv ingår inte i den definitionen.

    Läs på den sidan som jag hänvisar till och hör av dig om nya frågor dyker upp.

    Bästa hälsningar

    ANNA