Adde
    Hej!

    Jag är på ett studieuppehåll med platsgaranti och planerar att komma tillbaka till studierna VT 2019. Jag har sökt kurserna på antagning.se och uppfyller förkunskaperna. Problemet är att det inte står "behörig" när jag klickar på mer information. Vad handlar detta om? Det borde väl stå "behörig". Eller gör det inte det för att jag kommer tillbaka från ett uppehåll? Jag har skickat in alla blanketter som krävs från institutionens sida ("återupptagande av studier")

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Adde,
    det är Antagning.se och/eller utbildningsansvariga på din utbildning som du måste få svar på din fråga - från. Det är inte helt vanligt att man får studieuppehåll med platsgaranti, det är ett Undantag. Och Fråga SYV jobbar ju inte med Antagning till högskoleutbildningar; vi kan endast ge viss info och råd/tips om vad man kan söka till... men just detaljer kring varför det inte står "behörig" när du söker på Antagning.se - när du söker på ett Undantag... kan inte vi här på Fråga SYV, tyvärr - svara på.

    Vänligen
    L.

    Liselotte