Hanna
    Hej! Jag har läst ett tekniskt basår, då jag framförallt behövde matematik 3c för en utbildning jag vill söka nu till hösten. När jag går in på antagning.se står kursen som icke godkänd (fast kursen är godkänd) kontaktade min lärare och han sa att den kommer stå som det en bit in på sommaren och att jag inte behöver oroa mig för det. Men eftersom denna kursen räknas under ”kompletterade betyg” behöver jag göra något speciell ansökning när jag söker utbildningar nu då där matematik 3C är ett krav? Eller kan jag söka precis som vanligt? Jag blir osäker. Tack för svar!

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Hanna,

    det är väldigt många som kompletterar efter sista ansökningsdatum. sista dag för komplettering är 20 juni 2019. Viktigt att du gör ansökan senast 15 april!
    Om kursen redan är godkänd men det dröjer "en bit in på sommaren" innan man kan se betyget, låter lite underligt, tycker jag.
    Dock borde det inte vara ngt. problem om godkänt betyg blir Antagning.se tillhanda senast 20 juni. Frågan är i så fall om det blir det? och det kan inte vi på fråga syv svara på; då vi ej sätter betyg eller laddar upp dem på antagning.se
    Du kan ringa Antagning.se - tel.nr 0771-550720 och berätta om din situation och be om råd.
    Du kan också fråga läraren om varför hen ej kan se till att betygen är satta och synliga om kursen redan är slut och betygen är satta.
    vänligen
    Julia