Gustav
    Hej, har länge funderat på gymnasiet, och är både intresserad av Samhällsvetenskap/beteende, och Natur-samhällsvetenskap.
    Jag tycker att både NO och SO ämnena är roliga, men dock så är jag lite orolig över matten på Naturprogrammet, och därför tvekar på det programmet och tänker på att välja Samhäll-beteende istället. Men jag skulle ändå tycka det vore kul att gå Natur-sam.

    Därför undrar jag, är Natur med inriktning samhälle lättare än Natur med inriktning natur?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Gustav,

    på Natur-natur läser man fysik 2, kemi 2, biologi 2 och matematik 4; det är kurser som på inriktningen Natur-och-samhälle på NA är Frivilliga.
    Har man svårt för naturvet.ämnena och matematik - kanske man tycker att natur-natur är svårt. Men om man gillar natur.vet.ämnena och matte och tycker de är roliga och inte särskilt svåra - är det en bra utbildning i så fall; allt beror på var dina styrkor och utvecklingsområden ligger.

    vänligen
    Julia syv