Anne
    Jag undrar om en kurs är likadan oberoende av inriktning.
    På en skola jag funderar på (norra real) finns tex natur-natur, natur-natur-forskning, natur-natur-matte etc. Är, säg fysik 2, likadan på alla de inriktningarna eller är det någon extra twist någonstans?
    Eftersom det är en kurs som ingår i själva natur-inriktningen och inte specialiseringen borde den vara likadan tänker jag, men är inte säker.

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Ja, en kurs fysik 2 är samma kurs, oavsett inriktning. De flesta kurser är desamma, om det är samma kurs, men GA, gymnasiearbete och några få kurser som t.ex naturvetenskaplig specialisering eller matte specialisering kan vara lite olika, beroende på inriktning av elevens studier.;)