SYV-besökare
    Hej! Som rubriken lyder så är min fråga om exakt vad som kommer att ändras med införandet av det nya gymnasiesystemet från 1 juli 2025 (eller hösten 2025)? JAG TYCKER DET ÄR MYCKET FÖRVIRRANDE MED ALLA ÄNDRINGAR, MYCKE TEXTER ATT LÄSA MEN VAD ÄR DET SOM AV ALLT DETTA SOM ÄR VIKTIGT FÖR ELEVERNA OCH FÖR SKOLPERSONAL?
    Tacksam för ett snabbt och utförligt svar!

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hejsan,
    jo, jag har full förståelse på att det kan kännas ganska förvirrande med alla de olika kommande ändringar i samband med Gy25 (gymnasie-reformen som kommer gälla för elever som börjar på gymnasiet hösten 2025 och senare).
    Vi har därför skapat en informationssida på gymnasieguiden.se/reportage/reformen-gy25 där vi försöker kort och tydligt lista upp alla de viktigaste förändringar som kommer träda i kraft i samband med Gy25-reformen. Vår ambition är att kontinuerligt fylla och, ändra och uppdatera information på den sidan, alltså på gymnasieguiden.se/reportage/reformen-gy25 -- läs gärna på den sidan och återkom om du har fler frågor.
    Hoppas mitt svar blir till hjälp!

    Studie- och yrkesvägledare