Matilda
    Hej!

    Jag vill jobba för att göra liv för djur bättre både i direktkontakt med dem (rehabilitera, vaccinera osv) men även på en mer övergripande nivå med lagar och särskilt artbevarande. Drömmen är att få jobba med rehabilitering av vilda och utrotningshotade djur.

    Jag tror att veterinärutbildning är det som passar  bäst. Då den får med de allt så att säga. Vad tror ni?

    Ha en bra dag!

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Matilda!

    Det som du vill jobba med passar nog bäst att läsa Etologi och djurskydd i första hand, och i andra hand kan också utbildning till Djursjukskötare>> passa bra, detta förutom Veterinärprogrammet, som inte är fel utbildning heller, om vi säger så. Det beror lite grand på Exakt vad du vill jobba med (i detalj) och för att diskutera det är det bäst att prata med experter på just de aktuella områden, som finns på SLU och här får du kontaktuppgifterna:

    018-67 28 00 kl.10-12 vardagar, utom torsdagar

    (på torsdag är det kl.13-15)

    och på den här sidan kan du boka möte med SYV på SLU.se (och bl a kan du boka Skypemöte).

    Bästa hälsningar och lycka till!

    ANNA