Milla SYV på FrågaSYV

    Jag tror tyvärr inte du kan komma in på ssk-programmet utan godkänt betyg i engelska 6. Försök få godkänt betyg i den kursen.
    Titta annars på andra utbildningar t.ex på Yrkeshögskolan där finns utbildningar till bl.a yrke/steriltekniker

     yrke/specialistunderskoterska

    Reell kompetens handlar om att man har de kunskaper som krävs men har inte betygen.. men just i engelska i detta fallet - hur ska du påvisa att du har kunskaper?  Sedan skulle det bli problem på utbildningen p g a en del kurslitteratur kan vara på engelska.
    Försök läsa om eng 6 men titta även på yrken som inte kräver högskoleutbildning. På www.framtid.se beskrivs mer än 2.000 yrken.

    Studie- och yrkesvägledare