Lily
    Hej
    Jag ska läsa juridisk introkursen online distans på Lund universitet i höst. Jag undrar , om jag inte är en av de 20 bästa eleverna som kommer in, vad händer då? Jag har ju ändå då läst en kurs på 15 HP och räknas den då in om jag skulle söka till programmet igen?

    Och kan jag läsa kursen hur många ggr som helst eller bara en gång?
    Mvh

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Kursen är på 15 högskolepoäng och du får Kunskaper i juridik vilket är alltid bra att ha och ser också bra ut i CV/meritförteckningen.

    Men kursen är ju inte särskilt stor, endast 15 hp, vilket motsvarar heltidsstudier under 10 veckor eller halvtidsstudier under 20 veckor.
    Jämför: juristprogrammet är en utbildning på heltid på 4,5 år - nio terminer. UJIK utgör (i volym) allså endas en 18-de del av programmet och det är Introduktionskurs.

    ang. om man får läsa UJIK flera ggr måste man fråga antagningsgruppen på Lunds universitet eller Antagning.se .