Sociolog
    Hej
    Jag har studerat till Sociolog i Lunds universitet och undrar ifall man kan arbeta med sin kandidat utomlands? Funderar på ifall jag skall flytta till Spanien men vet inte hur det ser ut där borta? Finns det jobb inom just detta arbetsområde?
    • Mikael : Kan du flytande spanska?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej! Vänd dig till den spanska ambassaden och fråga om yrket Sociolog är i Spanien reglerat eller inte. Om inte då bestämmer varje arbetsgivare själv med vilken utbildning hen anställer men om yrket är reglerat och ngn sort Legitimation krävs, bör du i så fall få reda på exakt vad som krävs och försöka uppfylla de kraven. Du måste också ha goda kunskaper i spanska språket. Om de på ambassaden inte har en egen expert på det område bör de kunna hänvisa dig. Tips! Hitta annonser om lediga jobb i Spanien och se hur många av de som handlar om att anställa sociologer och se också i jobbannonserna vad som står om kvalifikationer arbetsgivare önskar att de som söker jobbet, har.