Elissa
    Hej! Jag undrar om man som ämneslärare i gymnasiet är också behörig till att undervisa i årskurs 7-9? Alltså, om jag läser ämneslärarprogrammet med inriktning mot arbete i gymnasieskolan, kan jag då senare även undervisa för årskurs 7-9 och vara behörig till det även om jag inte har läst programmet för inriktning mot grundskolan?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Ja, det stämmer. Gymnasielärare är behörig att undervisa i samma ämnen över i åk7-9 på grundskolan.