Hej Alexandra!
    Behörighet till socionomprogrammet är - godkända betyg i matematik 2 och samhällskunskap 1b (eller i motsvarande äldre kurser, t.ex Matematik B och Samhällskunskap A) + grundläggande behörighet (för högskolestudier).
    Info om socionomprogrammen på de olika svenska lärosätena - var god se studera.nu/jamfor-utbildning/?q=socionom