Layla
    Hej!
    Jag har gått på mitt gymnasium i 6 månader nu och vill verkligen byta till ett gymnasium som är närmare mig och som jag verkligen vill gå på men... Det är två problem!
    1. Jag går på natur/natur och vill byta till natur/Sam men när jag tittar på deras schema ser jag att dem läser exakt samma kurser som jag! Betyder det att jag kan byta linje då?
    2. Kan jag byta efter halva året?

    Tack!

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Layla!

    Att Natur-sam & Natur-natur läser samma kurser under åk1 är helt i sin ordning, för att Inriktning läser man på Naturvetenskapsprogrammet från åk2

    Om du kan byta eller ej beror på vad rektor svarar (på den skola dit du vll byta). Om ingen ledig plats finns på skolan, kan man tyvärr inte byta. Om plats finns och ni läser samma kurser (du och elever på den skola dit du vill byta), ser jag inte någon anledning till varför rektor skulle säga Nej på din förfrågan om att byta.

    Bästa hälsningar och hör av dig sen, berätta för oss hur det blev (vad du får för svar från rektorn)!

    Lycka till! vi håller tummarna!

    ANNA

    • : Tack så mycket för svaret verkligen! Hälsningar Layla
    • Anna : Har du kontaktuppgifter till rektorn på den skolan dit du vill byta? Ofta går det att hitta på skolans hemsida. Maila redan idag - rektorerna svarar ofta även under helger. Jag håller tummarna för dig!