Angelica
    Jag undrar om det går att program i 2:an. Jag går just nu på ekonomi programmet och funderar på att byta till naturbruksprogrammet med inriktning djur. Jag känner mig att ekonomi programmet inte är passande för mig. Jag är djurälskare och har funderat på att utbilda mig till antingen djursjuksköterska eller veterinär. Kan jag börja 2:an direkt eller måste gå 1:an för att gå de kurserna som jag har missat.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Angelica;

    eftersom du har missat de yrkeskurserna som läses på NB/djur, måse du börja i år1 igen. gör ansökan innan Omvals-/Nyvalsperiodern är slut; de flesta gymnasieantagningskanslier stänger Omval/Nyval den 15 maj. Söker man senare ... har man små chanser att komma in. Försök hinna göra ansökan inom Omvals-&Nyvalsperioden.
    Hälsningar
    Mikael SYV