Milla SYV på FrågaSYV

    Hej!
    min uppfattning är att det är mest bara Namnet som skiljer de här programmen/utbildningarna åt, för att alla de leder till tandteknikerexamen och sedan kan man ansöka om legitimation från socialstyrelsen (yrket Tandtekniker kräver, i Sverige, att man innehar legitimation från socialstyrelsen).
    Du får annars gärna kontakta studievägledare på de programmen och på "utbildningen" som Malmö Universitet väljer att kalla sitt tandteknikerprogram varför namnen på "samma utbildning" är olika.
    Hänvisningar;
    framtid.se/yrke/tandtekniker
    studera.nu/jamfor-utbildning/?q=tandteknikerexamen

    Studie- och yrkesvägledare