Clara

    Hej! Jag vill ansöka till Copenhagen Business School och läste att för att kunna söka behöver man engelska 7, vilket jag inte har läst. Om jag läser den på Komvux, är det möjligt att lägga till det till ens gymnasiebetyg? Eller kan man komma in på utbildningen utan engelska 7? Med vänliga hälsningar, Clara

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Clara;
    mitt förslag är att du söker till komvux - gör snarast ansökan om att läsa eng 7 på komvux i den kommunen där du är folkbokförd men undersök samtidigt - genom att fråga på Copenhagen Business School om de kan göra ett undantag från kravet på eng 7 (om de nu ställer det kravet...) eller om du kan göra test i engelska i stället.
    Om du får betyg i eng 7 på komvux men redan har Examensbevis, kommer inget ändras i dokumentet "Examensbevis" men du bifogar betyget i eng 7 till exam.beviset, alltså uppvisar 2 dokument: Examensbevis & Betyget i eng 7.

    Om tester i engelska inför studier utomlands - var god se https://www.fragasyv.se/info/spraktest-foer-studier-utomlands
    Det är den skola dit du söker som bestämmer om du behöver eller om du Kan göra test ( i stället för att skaffa dig godkänt betyg i Engelska 7).