Nora

    Hej!!! Mitt favoritämne i skolan har alltid varit engelska och jag vill allra helst gå en gymnasielinje på engelska. Hittade precis en linje med spetsinrikting engelska. Har googlat runt lite och hittat att man i trean läser en universiteteskurs. Hur bra måste man vara på engelska för att börja på linjen? Måste man ha t.ex en förälder med engelska som modersmål? Hur är pluggtempot, är det en extrem skillnad från ”vanliga” linjer? Går på en engelsk grundskola nu så är van vid att byta mellan svenskan och engelskan. Tacksam för alla svar!!

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Nora,

    det är jättebra att du gillar engelska och är duktig på språk!

    Jag tror att du hittade spetsutbildning /engelska/ på Viktor-rydberg-gymnasium-djursholm, stämmer det? I så fall vill jag råda dig gå på öppet hus som på den skolan blir den 30 jan 2019 kl.18.30. Där kan du ställa frågor om utbildningar på den aktuella gymnasieskolan. De som jobbar just på den skolan är ju experter på utbildningar som ges på samma skola, så du kan de bäsa (mest rätta) svaren från just dem!

    Lycka till med dina studier och med ditt gymnasieval!
    Julia
    syv