Emelie
    Hej
    jag går andra året på naturlinjen och har valt i fördjupning bioteknik, matte 5 och företagsekonomi. Kan man byta ut ut matte 5 till engelska 7, så det blir bioteknik, engelska 7 och företagsekonomi?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Emelie,
    det är inte förbjudet att läsa de kurser som du vill läsa - på naturvet.programmet på gymnasiet,men för att byta måste du prata med SYV på din skola: skolorna gör planering - på förhand, fördelar eleverna på olika "undervisningsgrupper" och fördelar Lärartid; hoppas du får ett positivt svar från SYV på din skola.

    Fråga SYV håller tummarna för dig!
    Vänligen
    Julia