Nalin
    Hej!
    Går naturprogramment har modersomål(moderna språk) för 1.5 merit. Tänkte lägga till en utökad kurs, engelska 7 på 1 merit för att få hela 2.5 merit. Men tänkte att det kommer bli för mycket, nu går jag mitt tredje år och har ångrat mig. Kan jag lägga till engelska 7 på komvux och få den 1.0 meriten?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej, Nalin
    ja! du kan få merit för en kurs som ej finns i ditt examensbevis. Och sedan när du söker till högskoleutbildning, kommer du i så fall prövas i BI, direktgruppen, med lägre meritvärde, som ej inkluderar merit för eng7 och samtidigt i BII, kompletteringsgruppen, med det Högre meritvärde, som inkluderar betyg i eng7 och meritpoäng för den kursen.

    vänligen
    ANNA