Mixapixa

    Hej! Jag läser just nu Svenska 2 på Komvux och vi har bl.a 2 muntliga prov. Vad händer om man får F på båda muntliga proven? Det är alltså inte nationella utan endast "vanliga" muntliga prov. Kan jag få F på hela kursen trots att jag fått godkänt på alla andra uppgifter och prov?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    betygssättningen är lärarens kompetens. Jag är SYV, studie- och yrkesvägledare och sätter inte några betyg och har inte fått utbildning i betygssättningen. Du får gärna ställa din fråga till lärare. Annars är det rektor som på varje skola är "ytterst ansvarig" så du kan ställa din fråga till din skolans rektor. Som sagt, är SYV, och det ingår inte i mina uppgifter att sätta betyg men vad jag vet av erfarenhet är att de stora proven i slutet av kurserna t.ex NP, nationella proven är viktigaste (detta på grund av att de omfattar hela kursens innehåll och betyget bör sättas på hela kursernas innehåll).

    Studie- och yrkesvägledare