SYV-besökare
    Hej, jag tycker det är en bra sajt - www.framtid.se - med många yrkesbeskrivningar, vilket uppskattas mycket, men jag undrar om varför man måste börja skriva på "yrkesnamnet" - varför finns det inte någon förteckning över de yrkespresentationer? Jag förstår att det är många yrken - men man kanske kunde dela upp listorna i branscher eller andra "kategorier" av ngt. slag?
    Tacksam för svar!
    SYV-besökare :)

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej,

    Bra att du tycker det är en bra sajt - www.framtid.se - med många yrkesbeskrivningar, och att du uppskattar och förhoppningsvis även dina elever uppskattar sajten. Det stämmer att man måste börja skriva yrkesnamnet i sökfältet för att få fram "rullgardinen" och i den välja vilket yrke man vill kika på men det finns också "yrkeslistor" redan nu - längre ner finns Branscher- som är Klickbara.

    De GRÅA FÄLTEN som exempelvis "Administration & ekonomi" eller "Bygg & anläggning" är alla KLICKBARA... klickar man på en sådan fält, kommer man till en ny sida med en sort "förteckning" över yrken där alla yrkesnamn är klickbara!
    Testa gärna det!
    Vänliga hälsningar

    L. :)

    Liselotte