Daniel SYV

    Hej Marina,
    om man söker på www.antagning.se på "tandhygienist" får man fram - antagning.se/se/search?period=HT_2018

    Söker man på Studera.nu, som är högskolornas gemensam hemsida - hittas tyvärr inte ngt. program som leder till tandhygienistexamen, utan endast små kurser på distans och också ett par påbyggnadsutbildningar i oral hälsa - se själv på studera.nu/jamfor-utbildning/?q=Tandhygienist

    Det ser alltså ut som att det ej tyvärr finns tandhygienistutbildning i Sverige på distans; i alla fall inte med start hösten 2018.

    Om yrket Tandhygienist kan du läsa på >>framtid.se/yrke/tandhygienist

    Om du vill - kan du också kika på liknande yrken ex. tandsköterska>>; det är en yrkeshögskoleutbildning som leder till det yrket.
    mvh

    D: