Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Malin,
    Antagning.se antar, som regel, på max 45 hp per termin. Om båda dina 30hp-kurser går under en termin, då är det 60 hp per termin och jag tror INTE du blir antagen till båda. Utan du blir antagen, i så fall, på den kursen som du prioriterar högre i din ansökan, Om du har tillräckliga meriter att få plats på kursen, så att säga.
    Däremot om t.ex en av dina kurser går på två terminer, 15 hp per termin - då blir det inte för mycket studier, det blir i så fall just exakt 45 hp per termin och i så fall ser jag ingen anledning till varför du ej skulle kunna bli antagen till båda samtidigt.
    Du kan också vända dig till Antagning.se, tel.nr 0771-550720 - för att det är de som gör självaste antagning till högskoleutb.

    Vänligen
    L.

    Liselotte