Mohamed
    Hej! Jag vill ställa en fråga till er jag ska börja på handelsprogramet men är intresserad av teknik programmet jag har inte betygen för att komma in på det. Jag vill jobba som programmerare och systemutvecklare och spelutvecklare som min framtida jobb. Går det om jag går i Handels fortsätter gå efter högskola söka in på en teknisk eller måste man ha särskilda poäng?. Jag heter ifall Ali

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Ali! Bra att du vet vad du vill. Försök läsa så mycket matte du kan och lär dig programmering på alla sätt du kan: på skolan och genom självstudier ... Handelsprogrammet är inte i första hand ett program som förbereder till att jobba som programmerare/spelutvecklare, men det är inte omöjligt att få jobb inom spelutveckling även om man på gymnasiet läst Handelsutbildning.