Sandra
    Hej! Jag vill plugga inför högskoleprovet och på hpguiden står det att man behöver ha läst matte 1 eller matte A som då är grunden för provet, men mina kompisar säger att nästan alla frågor är på 1c nivå alltså matte kursen 1c.

    Jag har en väldigt gammal bok här hemma som heter matematik från A till E, och det är då A boken. Fungerar den att plugga i som en grund eller bör jag låna en nyare bok?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Sandra,

    matteboken.se/lektioner/hogskoleprov kan du plugga matte inför högskoleprovet (info är den mest aktuella där vad gäller matte-logiska delen på högskoleprovet och det är gratis).

    Bästa hälsningar & lycka till med studier och med högskoleprovet!
    ANNA