SYV-besökare
    Hej
    jag har en deltagare i projektet (i Göteborg) som nu fick besked om uppsägning pga arbetsbrist. Hen vill utbilda sig inom HR eller ngt inom "socialt arbete"; familjesituationen tillåter inte att flytta från Gbg, därför söker vi utbildningar på distans eller inom pendlingsavstånd från Gbg.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej!
    jag rekommenderar att kika på yrkeshögskoleutbildningar inom branscherna Pedagogiskt arbete, Ekonomi/admin och Socialt arbete.
    OBS! distansutbildningar inom yrkeshögskola innefattar nästan alltid obligatoriska träffar, så man måste vara beredd att behöva åka till skolan några ggr per termin.

    Yrkeshögskoleutbildningar som ges i eller "från" Göteborg - var god se yhguiden.se/resultat?Municipality.id=58&Education.

    OBS! i mitten av jan 2021 kommer nya yh-utb.beviljas av MYH, myndigheten för yrkeshögskola och även fler starter på de pågående yh. Så kika gärna på www.yhguiden.se mot slutet av januari och även längre fram. Nya yh kan dyka upp när som helst på året pga de kan bli beviljade att starta, ibland, med ganska kort varsel.