Deniz
    Hej! Jag läste ungefär ett år sedan sambeteendeprogrammet i gymnasiet och fick bara ut ett studiebevis på grund av fyra ämnen som jag fick F i. Därefter så sökte jag till komvux för att fixa de ämnena för att sedan kunna få ut ett gymnasieexamen. Jag lyckades med att fixa tre av fyra betygen/ämnen, när det i själva verket räckte med bara två av fyra betyg för examen. Från komvux fick jag bara ett papper med betygen på de ämnena jag gick i komvux. Min fråga är då:

    Var eller vem ska jag kontakta för att kunna få ut mitt gymnasieexamen?

    mvh Deniz

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Deniz;

    kontakta Komvux i den kommunen där du läste kurserna sist; jättebra om det är samma kommun som du är folkbokförd i - för att det är där man i första hand läser upp gymnasiala kurser.
    Vet inte vilken kommun det gäller (för det skriver du inte i din fråga) - annars skulle jag se om det på Komvux hemsida står hur du ansöker om examensbevis; kan t.ex krävas att du bokar tid hos studie- och yrkesvägledare eller så mailar du bara till komvux e-post - det kan vara lite olika i olika kommuner hur man gör.
    Vänligen
    L.

    Liselotte