Sebastian
    Om jag kommer in på te.x mitt alternativ 3,4,5 på universitet och tackar ja, hur fungerar det sedan om jag på andra urvalet kommer in på te.x mitt 1,2 val?
    Får jag info om det fast jag tackat ja på andra första alternativ, eller måste jag strunta i att svara och chansa? Eller hur fungerar det? Känns lite nervöst.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Sebastian,

    "strunta i att svara" tycker inte jag är ett bra alternativ. Om du uppmanas att svara, bör du svara.
    Det är Antagning.se som sköter administration kring antagning till högskolor/universitet i Sverige. Det är därför info från dem som du bör söka och lita på.
    Oavsett vad jag eller någon annan säger till dig, kommer det ändå att gälla det som Antagning.se bestämmer. Därför är mitt råd att läsa info på www.antagning.se och i fall det är otydligt för dig vad som gäller - kontakta Antagning.se och få svar direkt från dem. Detta för att undvika missförstånd och problem för dig, vilket är rätt onödigt, om det blir fel pga missar i kommunikationen.
    Att blanda in ännu någon annan i de tekniska detaljerna kring svara Ja eller Nej på ditt antagningsbesked - förutom dig själv och personal på Antagning.se tycker jag är ganska onödigt - "Ju fler kockar, desto sämre soppa!" :)

    Vänligen och lycka till med din ansökan! Hoppas du kommer in! Fråga SYV håller tummarna för dig!

    ANNA