Sara
    Hej, det är så att jag jättegärna vill komma in på mitt drömgymnasium, och är jätterädd att jag inte kommer göra det, och undrar då IFALL jag inte skulle komma in på det gymnasiumet, vill jag gärna vara resrev på det gymnasiumet, och undrar hur d går till? Söker man till att vara reserv eller?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Sara,
    du bör lägga den utbildning som du helst vill komma in på som ditt Första /högst prioriterat/ alternativ. i så fall kommer du - i fall du ej direkt kommer in - ställas som Reserv där, automatiskt.
    Sedan, tycker vi på Fråga syv, att alla elever bör söka till flera olika utbildningar - detta i fall man ej kommer in på den utbildning man allra helst vill gå, så är det ändå bättre att komma in  på någon annan utbildning, än att inte alls komma in någonstans, över huvudet taget.

    Bästa hälsningar

    ANNA